Tisztelt Szerkesztőség! Sokszor láttam már oldalukon a parasztparkolókról bejegyzést és engem is irritál, ha valaki igazán tahó módon parkol. Valamit viszont tisztázzunk amit kirívóan sokan nem tudnak ebben az országban. A parkolóhelyeken a vonalak, csak IRÁNYADÓAK és nem kötelező jellegűek! Ez azt jelenti, hogy akár keresztben is állhat rajta egy autó ezzel semmiféle szabálytalanságot nem követ el, sem szabálysértést, sem pedig bűncselekményt. A rendőrség, vagy közterület felügyelet szabálysértés eljárást nem indít, mert nem is indíthat ilyen esetben. Kivételt képez a mozgáskorlátozottaknak fenntartott hely, vagy olyan pontok ami forgalom elől elzárt, pl. tűzoltóknak, mentőknek, valamint azon járdák ahol nem jelzi külön tábla a megállás lehetőségét. Személy szerint úgy gondolom az az igazán paraszt aki olyan parkolóhely méreteket kreál ahol gyakorlatilag 1 ajtónyitásnyi szélesség sem lehetséges avagy egy idősebb sofőr, vagy utas kiszállni is képtelen. Amikor majd normális méretű parkolóhelyek lesznek akkor valóban paraszt aki több helyet foglal el egyszerre, de jelen helyzetben ahol 1 autó sem fér be normálisan parasztnak mondható-e aki nem akarja, hogy végigkaristolják az autóját, vagy, csak szeretne normálisan ki és beszállni? Ne kezdjük el vitatni azt, hogy erkölcsös, vagy ildomos-e így parkolni, ha jogszabály nem tiltja! Továbbá igazi parasztság tök üres parkolókban bárkit lencsevégre kapni, hogy miként áll be miközben kutyát sem zavar, mert konkrétan nincs más autó a közelében sem. Én sem fényképezgetek este 9 után egy bevásárló központnál senkit amikor már, csak 3 autó van. Tévedés ne essék, nem védem azt aki paraszt módjára parkol, de ne parasztozzunk már le mindenkit indokolatlanul, úgy, hogy az igazi parasztok a parkolók tervezői! (Elég szomorú, hogy 2024-ben még mindig nem megy a tervezés) Végül pedig fentiektől függetlenül sosem parkoltam "paraszt módjára" és ezután sem fogok, csak nagyon unom már, hogy úgy ugatnak le bárkit, hogy gyakorlatilag semmilyen szabályt nem sért. Köszönöm a figyelmet! Péter
Sziasztok! Ma Kufsteinben lőttem a nap rendszámát, kicsit messziről, menet közben, bocs a gyenge fotóért. Üdv, Péter
A Reptér zenei értelemben meghaladta saját korát, és a jelek szerint két generációnak kellett felnőnie, hogy értő fülekre találjon.
Még ki is oktatott, hogy ez így teljesen szabályos! Mások meg fel s alá kocsikáztak, hogy találjanak egy helyet! Szomorú, hogy ennyire önzők lettünk! Gondolom nem csak Balatonalmádiban van ez így! Üdvözlettel! Péter
YouTube komment : "Eskü nem azért néztem meg 5x, mert a végén ott domborult az a lökhárító!"
Péntek este Ausztriában (Badenben) egy parkolóházban a sofőr a gázra lépett a fék helyett. Nagy baj nem történt, de az anyagi kár jelenős. Üdv, Péter
Lássuk a kommenteket Youtube-ról : - László : "Pont az a lényeg amiről te szemérmesen hallgatsz. Sajnos ez a technológia még annyi gyermekbetegséggel küzd, hogy nem győzzük felsorolni. Értem én, hogy ez a jövő de még nem állunk készen rá. Sem emberi sem technológiai oldalról. Nagyon sokat kell még ennek fejlődnie, hogy az autópark többsége elektromos legyen. A te hurrá optimizmusod sajnos igen gyenge lábakon áll. U.i: Egyébként villanyszerelő vagyok és elég sokat foglalkozom a témával mert érdekel... - H. András válasza Lászlónak : "Nagyon szépen fejlődik is, viszont a belsőégésű már alig fejlődik. Nekem nincs hurráoptimizmusom, milliószor elmondtam, hogy 50 év lesz a váltás..." --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mivel sok okoskodás/kérdés volt a Dakaros autóval kapcsolatban a komment szekcióban jutubon, ezért egy kis infó : Audi RS Q E-Tron : A lényeget tekintve egy hatótávnövelős elektromos autóról van szó, amelyben a Formula E versenyautókban is használt villanymotort vetik be. Tengelyenként egyet kap belőle az RS Q E-tron, így természetesen összkerékhajtású lesz, rendszerteljesítménye pedig 680 lóerő. A villanymotorok egyben generátorként is tudnak működni, így fékezéskor energiát termelnek vissza az akkucsomagba: az 50 kilowattórás aksipakk önmagában 370 kilogrammot nyom. Beépítenek egy harmadik villanymotor-generátort is, amely kifejezetten a töltésért felel. Ha pedig már hatótávnövelés: ezt a célt az RS5 DTM-versenyautóból származó kétliteres turbómotor szolgálja, amely 295 literes tankból szívja az üzemanyagot. forrás : totalcar.hu